Φροντίζουμε τον εαυτό μας, Φροντίζουμε ο ένας τον άλλο - Affidea Ελλάδος

13 Σεπτεμβρίου, 2022

Φροντίζουμε τον εαυτό μας, Φροντίζουμε ο ένας τον άλλο

Με στόχο να επισημάνει ότι η πρόληψη αποτελεί ένα θετικό μήνυμα, η Affidea συμπράττει με τα Peanuts σε μια συνεργασία με θέμα την παγκόσμια πρωτοβουλία «Take Care with Peanuts», εστιάζοντας στα θέματα «Φροντίζουμε τον εαυτό μας» και «Φροντίζουμε ο ένας τον άλλο».

Η εκστρατεία «Take Care with Peanuts» εμπνέει και παρακινεί για δράση υπέρ της υγείας μας, υπενθυμίζοντάς μας να κάνουμε μικρή «παύση» για να εκτιμήσουμε και να φροντίσουμε τον εαυτό μας και τους γύρω μας.

Μέσω της εκστρατείας «Take Care with Peanuts», η Affidea ενθαρρύνει όλους να φροντίσουν τον εαυτό τους, θέλοντας να ευαισθητοποιήσει σχετικά με την σημασία της πρόληψης και του προληπτικού ελέγχου, καθώς και για την διαχείριση των ήπιων συμπτωμάτων, μέσω ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Πίνουμε νερό και ενυδατωνόμαστε

Η δίψα είναι ο βασικός μηχανισμός του οργανισμού μας για να αντιληφθούμε ότι έχουμε αφυδατωθεί και να πιούμε νερό. ‘Οταν διψάμε έχουμε ήδη αφυδατωθεί, γι’ αυτό είναι σημαντικό να πίνουμε επαρκείς ποσότητες υγρών κατά τη διάρκεια της ημέρας ώστε να μην διψάσουμε.

Συμπτώματα αφυδάτωσης που είναι «καμπανάκι» για άμεση λήψη νερού:

  • Πονοκέφαλος
  • Ζαλάδα και λιποθυμία
  • Έντονη κούραση
  • Μείωση της όρεξης
  • Συμπύκνωση των ούρων
  • Ταχυκαρδία

Φροντίστε λοιπόν να πίνετε νερό ανάμεσα στα γεύματα και όχι κατά τη διάρκειά τους, μην παραλείπετε να έχετε μαζί σας ένα μπουκάλι νερό και προσέξτε ιδιαίτερα οι ευπαθείς ομάδες όπως παιδιά, έγκυες, θηλάζουσες και άτομα τρίτης ηλικίας να είναι επαρκώς ενυδατωμένοι.

 

Τρώμε καλά, νιώθουμε καλά

Η σύγχρονη έρευνα επιβεβαιώνει ότι τελικά το τι τρώμε επηρεάζει τη διάθεση και τον τρόπο που λειτουργεί το μυαλό μας. Ο τρόπος ζωής μας είναι συνυφασμένος με την υγεία μας και ανάλογα με το τι και πόσο τρώμε και πίνουμε, φαίνεται ότι επηρεάζουμε θετικά ή αρνητικά την ποιότητα της ζωής μας. Γι’ αυτό προτιμάμε τα τακτικά γεύματα, τους αργά απορροφήσιμους υδατάνθρακες και την ποικιλία θρεπτικών τροφίμων, ώστε να μπορεί να λειτουργεί αποτελεσματικά ο εγκέφαλος.

 

«Μαθαίνουμε» να αναπνέουμε

Ο τρόπος που αναπνέουμε μπορεί να επηρεάσει ολόκληρο το σώμα μας, βοηθώντας στη ρύθμιση σημαντικών λειτουργιών όπως ο καρδιακός ρυθμός και η αρτηριακή πίεση. Μπορεί επίσης να ενισχύσει τη σωστή μηχανική του σώματος, ασκώντας λιγότερη πίεση στο σώμα μας καθώς κινούμαστε. Η βαθιά αναπνοή ονομάζεται επίσης κοιλιακή ή διαφραγματική αναπνοή. Περιλαμβάνει την εισπνοή αργά και βαθιά μέσω της μύτης, αναγκάζοντας τους πνεύμονες να γεμίσουν με αέρα καθώς η κοιλιά επεκτείνεται. Αυτός ο τύπος αναπνοής σχετίζεται με πολλά οφέλη για την υγεία, από τη μείωση του στρες έως τη μείωση της αρτηριακής πίεσης, ενώ οι βαθιές ανάσες φαίνεται να αποτελούν το κομβικό στοιχείο για την ψυχραιμία μας.

Αγκαλιάζουμε τους αγαπημένους μας

Με το να αγκαλιαζόμαστε τακτικά, σε καθημερινή βάση, βοηθάμε τον οργανισμό μας να παραμένει υγιής. Και αν δεν είστε ο τύπος ανθρώπου που δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, ένα χάδι ή ένα άγγιγμα μπορεί επίσης να βοηθήσει. Το νευρικό σύστημα χαλαρώνει, το ανοσοποιητικό ενισχύεται, οι ορμόνες χαράς μπορεί να κυκλοφορήσουν σε όλο το σώμα, και το κυριότερο, μόνο 10 λεπτά αγγίγματος μπορεί να βοηθήσει να σε πιο ποιοτικό ύπνο!

Πώς αγκαλιαζόμαστε όμως κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19;

  • Να μην αγκαλιαζόμαστε ενώ είμαστε πρόσωπο με πρόσωπο ή ακουμπώντας τα μάγουλα μας το ένα το άλλο
  • Να αγκαλιαζόμαστε ενώ κοιτάμε προς αντίθετες κατευθύνσεις κι ενώ φοράμε προστατευτική μάσκα
  • Να αφήνουμε τα παιδιά να μας αγκαλιάζουν στο ύψος των γονάτων ή της μέσης

 

Μοιράζομαι σημαίνει νοιάζομαι

Η λέξη μοιράζομαι προκαλεί στο άκουσμά της αίσθηση ζεστασιάς και συντροφικότητας. Μοιράζομαι κάτι, σημαίνει πως δεν το ζω μόνος, το συζητάω με φίλους και αγαπημένους! Πολλές φορές μας απασχολούν δυσκολίες, προβλήματα, άγχη τα οποία σκεπτόμαστε μόνοι και φαντάζουν γιγαντιαία και τρομακτικά. Μιλώντας με φίλους, με ειδικούς, ή σε κάποια ομάδα υποστήριξης διαπιστώνουμε πως υπάρχουν πολλοί άλλοι που βιώνουν το ίδιο ακριβώς με εμάς ή ακόμη δυσκολότερες καταστάσεις. Ακούμε πώς αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα και συνήθως αισθανόμαστε ότι δεν είμαστε μόνοι. Το να μοιραζόμαστε μας φέρνει πιο κοντά με άλλους ανθρώπους, και η σχέση μας μαζί τους γίνεται ακόμη πιο βαθιά και ουσιαστική.